• Dit evenement is voorbij.

Overheidsopdrachten in de Ziekenhuizen: bijzondere wetgeving @ Webinar

23 juni 2022 | 12:30 - 14:00

Registraties zijn gesloten voor dit evenement.

Ziekenhuizen hebben een aantal turbulente jaren achter de rug, o.a. met de discussies over de netwerkvorming, de coronacrisis en de Oekraïneoorlog. De uitdagende taak om sinds 2013 ook formeel de overheidsopdrachtenregels toe te passen werd er door deze bijzondere omstandigheden niet eenvoudiger op. De Stichting Overheidsopdrachten acht het niet alleen nuttig om even stil te staan bij de opgedane ervaring, maar wenst tevens naar de toekomst te kijken. Ondertussen werd er immers wetgeving gestemd die specifiek de overheidsopdrachten door ziekenhuizen reguleert.

Zal er kunnen “ingebroken” worden in overeenkomsten tussen ziekenhuizen en farmabedrijven?  Zullen ziekenhuizen verplicht worden sneller opdrachten te plaatsen voor geneesmiddelen?

Samen met twee deskundigen ter zake bespreken we de redenen voor en de inhoud van de nieuwe wetgeving: wat zijn de gevolgen voor ziekenhuizen én wat zijn de gevolgen voor leveranciers:

– Meester Louise GALOT, advocaat (Counsel) bij advocatenkantoor & De Bandt (FR)

– Meester Benito BOONE, advocaat bij advocatenkantoor Apollegis (NL)

Dit online event gaat door van 12.30u tot 14.00u via Teams.  Na een uiteenzetting van ongeveer 1 uur, is er tevens een Q&A voorzien.

PRAKTISCHE INFORMATIE
Donderdag 23 juni 2022 – 12u30 – 14u00 – Online
.

Voor aanvang van het event ontvangt u een persoonlijke link om het event te kunnen bijwonen.

Didactisch materiaal wordt in beide talen voorzien

Gratis voor leden van de Stichting Overheidsopdrachten

275€ voor niet-leden